HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

vrijdag 26 augustus 2011

DEETEN OB NIEFO

Je kunt je tegenwoordig inschrijven bij een dating bureau als je op zoek bent naar een partner “op niveau” In hun reclames krijg je teksten als; “Ik ben op zoek naar een leuke partner met ambitie” Onmiddellijk heb ik door dat men probeert te voorzien in een behoefte, en die behoefte is nou juist het probleem. Het natuurlijk een beetje jammer dat het leven zo is ingericht dat als je “ambitieus” bent, dat onherroepelijk verbonden is aan het feit dat je niet in staat bent een sociaal leven op te bouwen waarbij je onder “normale” omstandigheden een leuke partner tegen komt. De “oplossing” die hier geboden wordt is eigenlijk een antwoord op het gevolg van een probleem en zo geen tegengas op het probleem zelf.

Het werkt ook niet want een normale dynamiek in een relatie heeft te maken met verschillen, en niet met de overeenkomsten. Als je “ambitieus” bent ga je blijkbaar zo ver aan jezelf voorbij dat je geen tijd hebt voor sociale zaken en als je dan een partner hebt die daar over meer kan praten, heb je samen geen tijd om dat te doen. De dynamiek zit juist in het feit dat je iemand hebt die je op de bank zet, een glas rode wijn in de hand schuift en je een paar uur weg houdt van die “ambitieuze” idioterie.

Ik blijf “ambitieus” tussen aanhalingstekens zetten omdat niemand mij een bevredigend antwoord kan geven op de vraag; “Wat is dat nou eigenlijk? Meestal krijg ik antwoorden in de zin van; “Als je heel goed weet waar je over 5, 10, en 15 jaar wilt zijn” Ik weet nog niet eens waar ik volgende week wil zijn, maar ik heb wel een goed idee van wat ik allemaal nog wil maken. Ondertussen geef ik een gedichtenbundel uit, maak ik muziek, neem ik andere mensen op, zet eens een filmpje in elkaar met eigen muziek er onder en speel met bands. Ben ik dan niet “ambitieus” ?

We gaan weer terug in de tijd waar studeren de enige manier is om succesvol te zijn en dat wordt voor de “normale” mens te duur dus je kunt je weer als een onuitstaanbare bal gaan gedragen als je afgestudeerd bent want dat “weet je alles” Terwijl de meeste universitair geschoolden keer op keer bewijzen dat als ze eenmaal aan het werk moeten, ze zo ver van de praktijk af staan en je alleen maar een beetje kunnen afbluffen met theoretisch gelul. Daten op niveau, een concept dat je alleen maar verder je ideale “ambitieuze” wereld in trekt, zodat je zeker weet dat je geen klote van elkaar leert. Wat een fantastisch idee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten