HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

donderdag 11 augustus 2011

I SNAP IT NOT

Taal gaat mij gemakkelijk af. Zoals met alles wat ik doe is het een gevoelskwestie, als je probeert mij grammaticaal op te leiden moet ik gaan analyseren waarom dingen zijn zoals ze zijn en dan vergaat bij mij alle motivatie omdat de logica vaak ver te zoeken is. Ik maack cheluckich ooc vaueten maar met sommige dingen kan ik me maar moeilijk identificeren. Het gebruik van moeilijke woorden terwijl je de betekenis niet weet is zoiets. Als ik ze niet begrijp gebruik ik ze ook niet. Ik ga ze niet uit de weg want ik wil graag weten wat ze betekenen en als ik ergens aan twijfel is er vast wel een alternatief wat in te zetten is. Dat vergt wat creativiteit en zo kan je dat niet van iedereen verwachten. Er zijn er die twijfelen en heel de situatie uit de weg gaan, maar je hebt ook mensen die niet zo goed weten wat ze zeggen en het toch met overtuiging uitspreken.

Dan krijg je bijvoorbeeld dat iemand het woord cirkelzaag vol overtuiging naar het Engels vertaalt met “circumcision saw” Meest opvallend aan dit voorbeeld is dat zo iemand wel het woord “circumcision” kent, en “circular” niet. Als ik zoiets krijg voorgeschoteld moet ik daar wel erg om lachen, en aan de andere kant ben ik me heel bewust van het feit dat het lastig is voor sommigen. Meestal blijf ik dan in zo een energie hangen en zie ik overal geniale voorbeelden van hoe iemand iets fout kan zeggen met een woord wat hij wel kent. Zo zag ik vanmorgen een verpakking van een dekbed waarop stond; “syntetische deken” en ik zag onze eerder genoemde piemelzager het al uitspreken als; “synthesizer deken”

Zo heb ik ooit een gesprek gehad met iemand die na zijn cursus “assertieves” was geworden, zag ik een vent op televisie die de bureaukroatie zat was en daarom zijn amilentasie niet meer ging betalen en word ik regelmatig gevraagd of ik soms Marie Jana bij me heb. Als ik dan zeg dat Marie thuis languit op bed ligt met een zakkie wiet omdat ze last heeft van migratie snappen ze het niet. Ik hoop dat dit bericht u in goede ordner heeft ontvangen, en in het verlegen behaarde reservaten biezen geen granaten voor de toecan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten