HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 30 augustus 2011

CULTURED; RUDE CULT

Ik kan het niet geloven dat er mensen zijn die hun voltijd baan indelen als dagtaak om cultuur te behouden, beamen of bevorderen. "Dat kun je toch niet zeggen, wat zou je er van denken als iemand aan jouw cultuur gaat zitten knabbelen?" Graag! Vertel me alsjeblieft wat er niet handig is aan mij als ik me gedraag als een typische "Nederlander" of wat voor andere belediging dan ook!

In heel de wereld zijn ze beledigd als je eten weigert en Nederlanders worden boos als je niet om 17:29 bent opgerot omdat ze je dan eten moeten gaan aanbieden en dan doen ze het nog niet. Als je in China producten effectief wilt importeren moet je op een zo moeilijk mogelijke manier aantonen dat het niet makkelijk ging. Belgen zijn gezellige mensen maar zakelijk gezien is er geen land mee te bezeilen. 

Cultuur; uiteindelijk komt het er op neer dat als "culturen"  met elkaar in aanraking komen er van alle kanten wordt gedacht; "Ik ben zo, dus je kan aan het gas met je voornemens over hoe jij vind dat het moet gaan" Cultuur is het ultieme excuus om je niet te verdiepen in degene waar je mee te maken hebt en uiteindelijk dus alleen maar irritant en asociaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten