HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 31 augustus 2011

HOE "GROOT" IS JOUW WERELD?

Met grote uitroeptekens prijkt er in mijn browser een kop; "Aangekondigde zwangerschap van Beyoncé zorgt voor 8868 twitter berichten per seconde!!!" Twee gedachten schieten onmiddelijk in mijn hoofd. De eerste laat me afvragen of ze tijdens de bevalling gaat gillen, want wat zij zingen noemt vind ik al gillen dus kunnen mijn trommelvliezen waarschijnlijk de bevallings video niet aan.

De tweede vertelt mij; "Mensen hebben echt te veel vrije tijd" Je zou ook eens aan je beste vriend kunnen vragen hoe het echt gaat, en "O goed hoor!" niet als antwoord accepteren. Je zou eens bij het boodschappen doen de etiketten van producten kunnen lezen om te controleren of je niet te veel vergiftigd wordt. Je zou eens iemand voorrang kunnen geven in het verkeer in plaats van denken dat je nog wel ff gauw kan.

Ik denk dat de wereld er een stuk beter van uit gaat zien, dan wanneer we collectief ruim 8000 twitter berichten per seconde genereren over iets onbelangrijks. Over iets wat de buurvrouw ook overkomt, maar omdat ze niet in een brede riem en een geile bek op televisie staat te snerpen vinden we het niet belangrijk. We vinden het pas belangrijk als je staat voor gelijkheid van vrouwen en vervolgens op video laat zetten hoe je als een krolse kat over de grond dweilt in een pakje dat door een man is bedacht.

Het doet me denken aan het weekend dat in Oslo die aanslag werd gepleegd en die tiener moorden op dat eiland. Toen was er op zondag een weerman die hardop zei dat het weer toch wel het absolute dieptepunt van het weekend was.

Het laat maar weer zien dat de wereld van mensen klein of groot is, net hoe het uit komt, en altijd bepaald door de meest onzinnige dingen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten