HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 29 augustus 2011

NATURA ARTIS MAGISTRA

"Alles onder controle?" wordt er aan me gevraagd. "Dat weet je nooit" zeg ik. Ik begin me er wezenloos aan te storen dat mensen niet om kunnen gaan met dit antwoord want wat ik echt wil zeggen is; "Nee ik heb het niet onder controle, en daar ben ik godverdomme blij mee dat wil je niet geloven!!!"

Vooral het laatste is waar; mensen willen dat niet geloven. Het eerste is niet waar, ik heb het wel onder controle, en het middelste is het meest waar; ik ben er blij mee dat ik het niet onder controle heb. Voor veel mensen wordt het nu pas echt vaag maar ik ga toch een poging wagen om het uit te leggen.

Onder controle hebben wordt gezien als een stabiele situatie waarin er niet veel geks gebeurt. In mijn beleving is elke situatie een stuk zeep, en de behoefte om dingen onder controle te hebben is knijpen.

Kijk maar naar het weer en allerlei andere gekke natuurverschijnselen. 

Succes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten