HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 20 juni 2011

ALLES HEEFT EEN REDEN?

Toeval bestaat niet, alles heeft een doel en de dingen die in je leven gebeuren hebben allemaal een reden. Ik ben het hier helemaal mee eens maar begrijp terdege dat je er vaak geen boodcshap aan hebt en in sommige gevallen je heftig kunt verzetten tegen de waarheid van deze stelling.

Als je over wil gaan steken en iemand houdt je tegen waardoor je niet onder een bus terecht komt, dan is het allemaal heel makkelijk om het met bovenstaande stelling eens te zijn. Als het schiderbedrijf die je vooruit moest betalen je voorgevel niet af maakt en failliet gaat, dan wordt het al een stuk lastiger. Maar wat nou als je tegen je wil gaat scheiden, je wordt bestookt met alimentatie en je het huis met een dikke schuld moet verkopen door de credietcrisis?

Het is dan heel lastig om te accapteren dat dit met een reden gebeurt en dat je blijkbaar wat moet leren van deze situatie. Normaal gesproken kom je hier ook wel weer doorheen, al duurt het wat langer dan bij de andere voorbeelden.

Ik zou niet weten hoe te reageren als ik te weten zou komen dat mijn kind van 2 op regelmatige basis door een volwassen vent zou worden gepenetreerd omdat het schijnbaar mogelijk is dat zulke lui in een positie kunnen komen dat ze als "werk" voor kinderen zorgen. Als je dan leest dat zijn partner op hem op plekken btacht waar hij zijn gang kon gaan en hem "succes" wenste. Dan wordt het ineens wel heel lastig om te bedenken dat daar een reden voor is. Dat het kind dit moet doormaken om een beter mens te worden.

Als ouder ga je volgens mij in je hoofd een paar eeuwen terug, waar ze zulke lui met 2 paarden wijdbeens tegen een boom aan sjeesden. Nou denk ik niet dat dat de oplossing is, maar het blijft me bevreemden dat het aantonen van 1 geval niet genoeg is om zo iemand voor altijd uit te schakelen.

Er moet dan onderzoek gepleegd worden en een rechtszaak komen, waarvan ik denk; waarom? Het is toch duidelijk? Als je jezelf 1 keer zo ver gebracht hebt om zoiets te doen wordt het toch nooit meer wat met je? Zo moeilijk is dat toch niet? Er hoeft toch geen discussie te zijn over of en hoe lang zo iemand opgesloten moet zitten? We hebben er weer 1 achter de tralies, jeej, op slot en op jacht naar de volgende, klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten