HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 13 juni 2011

JE BENT ALTIJD DE ZOMBIEBOK

Zo af en toe kan ik er enorm van genieten om een lompe film te kijken waarbij het bloed en de ingewanden om je heen vliegen. Vaak heb ik me afgevraagd waar die behoefte vandaan komt, en zoals veel vragen die ik aan mezelf stel is het antwoord niet eenduidig. In eerste instantie is het een soort dom entertainment omdat de vorm van zulke films allemaal hetzelfde is en er dus een bepaalde voorspelbaarheid aan zit. is het echt alleen hersenloos vermaak of zit er toch nog wat meer aan?

Vaak laat het zien dat mensen instaat zijn tot de meest gruwelijke acties als de situatie er om vraagt. Wat dacht je van het feit dat je achteraf altijd gaat denken hoe je zelf zou reageren in zo een belachelijke situatie? Zo zijn er meer van dat soort dingen; het laat zien hoe kwetsbaar een mensenleven is, en hoe gedreven een mens kan zijn om het te behouden.

in ieder geval heb ik 1 belangrijk ding geleerd van zombiefilms; je kunt je beter in de eerste minuut laten bijten, dan heb je daarna nog een beetje lol. Vroeger of later wordt je gebeten en blijkbaar is het dan onvermijdelijk om te veranderen in 1 van hen. Hoe langer je het overleeft, des te groter een zombiebok dat je wordt. Heb jij misschien nog dingen die bloedfilms bij je oproepen waar een mens in eerste instantie niet aan denkt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten