HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 27 juni 2011

FUCK MAN WAT EEN VAKMAN!

In mijn beleving is “een vakman zijn” iets wat je makkelijker over iemand anders zegt dan dat je die eigenschap op je eigen voorhoofd plakt. Ik raak steeds meer overtuigd van mijn kwaliteiten en zie dat als een positieve ontwikkeling, maar mij een vakman noemen dat laat ik aan anderen over. Ik zie ook steeds meer dat als je iets durft beet te pakken dat kennis en vaardigheid eigenlijk heel makkelijk te vergaren zijn, maar ben je dan een vakman? Wanneer zou je iemand een vakman noemen?

Bijvoorbeeld als je veel met wet en regelgeving hebt te maken in je werk, moet je daar kennis van hebben. Als dan iemand bij je komt voor advies, wat maakt je dan een vakman; het duidelijk uitleggen van de regels en er van uit gaan dat je geen risico’s moet nemen, of vertellen hoe het zit en hoe je daar omheen kunt fietsen? Twijfelachtig is wat “juist” is en in wiens ogen?

Fuck man, wanneer ben je nou een vakman!?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten