HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 13 juni 2011

VOORUIT WILLEN IS EEN (MOEILIJKE) KEUZE

Mensen zijn zo moeilijk te motiveren om mee te denken, ze zien het niet en gaan het waarschijnlijk ook niet zien. Zo maar wat gedachten die bij mij regelmatig passeren. Ik moet dan denken aan schilders die mooie dingen maken en vervolgens 100 jaar dood moeten zijn om gewaardeerd te worden. Zie ik mezelf dan als iemand die voor loopt? Ja natuurlijk! En ik blijf er zo bescheiden onder en daar gaat het om in het leven. :)-

De onzekerheid en bescheidenheid die in vele levens aanwezig zijn houden zulke mensen tegen en zo ook mij. Dat is wat ik waarderen aan Amerikanen; opscheppen is geen probleem als je het maar waar maakt. Misschien krijg je zelfs nog een tweede en derde kans. Want wanneer is opscheppen echt opscheppen? En hoe vaak geef jij een persoon die in jouw ogen opschept de kans om zich te bewijzen?

Ik zal je het antwoord geven; Nederlanders ontwijken "opscheppers" en komen dan met een onzichtbaarheidsmantel terug om met een zeis je enkels door te hakken. Dat zie je overal in terug en met name bij de mensen die proberen wat te doen in het leven; ondernemers. Alleen al het hele belastingsysteem en alle regels waar je als ondernemer mee te maken krijgt is een grote de-motivator voor eenieder.

In het buitenland zie je dan een belastingdienst zich niet bemoeien met kleine ondernemers door allerlei vrijstellingen in te bouwen. Alsjeblieft; onderneemt! Dan krijg ik de vraag; "Zou je dan al ondernemer geweest zijn als het makkelijker was?" Ik zeg er geen hardop "ja" op maar als ik me er in had verdiept zou ik waarschijnlijk al 5 bedrijven verkocht hebben als het toegankelijk was. "Houdt het je uiteindelijk tegen om toch ondernemer te worden?" Nee, maar ik ben wel voorzichtiger en heb het nog niet aan gedurfd. 

Ik loop ook altijd een beetje achter de regels aan en bedenk iets als men er actief een teringzooi van aan het maken is. Huis moeten verkopen in de crisis terwijl het zo een goede investering was en dat soort dingen. Je zou kunnen zeggen dat ik altijd het moeilijke pad neem. Ik heb daar geen spijt van, spijt is iets waar ik mee ben gestopt. Ik feliciteer mezelf dan maar weer met het moeilijke pad omdat ik daarmee waarschijnlijk het verst kom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten