HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 28 juni 2011

DE TANDARTS EN DE 7 HEILIGE O-TJES

Er was eens een lieve man uit Den Haag die een afspraak had bij de tandarts om een klein gaatje in zijn achterste kies in de linkerkant van zijn onderkaak uit te laten boren, om zo een mooie vulling te kunnen zetten. Vol vertrouwen ging hij in de stoel liggen, maar toen hij de naald voor de verdoving richting zijn mond zag verplaatsen werd zijn overtuiging dat het om een oppervlakkige vulling ging een beetje gesmoord met twijfel. Met lamme tong, en veel te veel apparatuur tussen zijn lip en tanden ging de tandartsboor er op los. : “zzzzzz!!!!...” , “zzzzzzzz!!!!...” en ook een beetje “zzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!...” 7 is het heilige getal, maar als er 7 keer “O!” word geroepen door de tandarts, met een toon van toenemende teleurstelling, dan weet je dat het niet zo goed zit.

30 minuten netto boor, bik en haktijd verder lijkt het alsof er nu zo veel slangen achter mijn lip hangen, dat de assistente 7 meter bij me vandaan moet zitten om alles er tussen te passen. Hop, dan ook maar die oude vulling eruit die goed leek te zitten, maar blijkbaar toch niet. Spieren die niet verdoofd waren gaven er ook de brui aan, en mijn gehele gezicht werd een trillende massa. Na al het plak, schaaf, bijt en bijboor werk stond ik op, pleurde bijna weer om en dan komt het mooiste moment; je geeft de tandarts een hand en zegt; “bedankt” Hoe raar is dat en toch doe je het.

Mijn tandarts is een roodharige rondborstige Spaanse, maar dat helpt niks. Want die borsten zitten alleen maar tegen je hoofd aan op momenten dat je echt niet in staat bent om te genieten. Ze vind haar werk wel echt merkbaar leuk, dat is wel fijn maar ik kan het me niet voorstellen; de hele dag een beetje boven die meurende smoelen hangen, en kaken kapot boren. Het salaris zal wel aantrekkelijk zijn, anders kan ik me echt niet voorstellen dat je dit wilt doen. Ik zou ook geen tandarts partner willen zijn. Zie je het al voor je? Na een lange werkdag met een wijntje op de bank even vertellen over je dag? Ja, ik heb vandaag 10 mensen de smoel aan bonken geboord en met een dikke bek naar huis gestuurd, haha, brie of port salut?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten