HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zondag 12 juni 2011

WEERZIEN

Soms zie je mensen lange tijd niet.  Soms heb je dan twijfels over hoe het zal gaan als je elkaar weer ziet. Je bent allebei met andere dingen bezig geweest en dat kan impact hebben hoe je met elkaar om gaat op dat moment. Misschien verrast het je en gaat het heel goed, ondanks dat je zo andere richtingen op gegaan bent.

Dan heb je nog de mensen die je heel weinig ziet, waarvan je weet dat als je elkaar weer ziet, het altijd wel goed gaat. Heel lang heb ik daar aan gehangen, heel lang heb ik gedacht dat dat leuk was. Maar eigenlijk kleeft het altijd aan een soort nostalgie, en een gevoel van weet je nog? Maar gister zag ik nog een film waarin met een leuke woordspeling uitgelegd werd hoe belangrijk het "nu" is ten opzichte van het verleden en de toekomst.

De ontmoeting na lange tijd die ik vandaag had heeft me iets laten zien wat mijn hart vervuld met rust. Dat is zo omdat ik zoveel ontmoetingen na lange tijd heb die op deze manier verlopen, en het lijkt wel of ik de 2 voorgaand omschreven heb achter gelaten. Het gaat om het nu, en dat maakt het als nieuw. Een oude bekende die mij zo begroet, en kijkt naar het nu voelt als vanouds, maar vooral als nieuw.

Dat maakt iemand welkom bij mij, om te filosoferen over alles wat de mond kan zeggen, en alles wat het hart wenst. Want ook al voelt het leven soms als stil staan, open gesprekken zijn de basis voor vooruitgang in acties en/of in gedachte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten