HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

donderdag 30 juni 2011

JE WORDT NIET YONG VAN YIN EN YANG

Matigheid; een concept wat de meesten nog wereldvreemd is. Vroeger dacht ik dat men niet wilde, of dat ze er misschien niet helemaal uit kwamen hoe aan te pakken, maar het wordt me steeds meer duidelijk dat onze wereld er geheel niet naar ingericht is. Eigenlijk wordt het niet geaccepteerd.

Het vreemde is dat al dat jagen er voor zorgt dat er mensen zijn die helemaal niks meer willen en ook niets doen. De een zit dus ver in het Yin, de ander diep in het Yang. Dat wordt wel geaccepteerd. We kennen allemaal de term spookambtenaar, nou als het mijn organisatie was geweest had ik ze in een week opgezocht en allemaal de deur uit geflikkerd. We zien allemaal de 90 uur per week jakkeraars, hou het liefst trek ik er geen seconde mee op want het is nooit genoeg.

Als je op dat golfje in het midden van Yin en Yang surft wordt je nergens geaccepteerd, behalve door die anderhalve paardenkop die het snapt. Ik begrijp heel goed dat we die schildpadden en hazen nodig hebben, omdat anders dat golfje niet voor mij zou spoelen, maar ik weet zeker dat als de maatschappelijke druk wat lager zou zijn, veel meer mensen voor het golfje zouden kiezen. Dan blijven de stresskippen die dat willen gewoon bestaan, en die houden de slakjes in stand zodat meer mensen kunnen genieten van het golfje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten