HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 27 juni 2011

GANGSTA CRAP

Gisteren weer eens geluisterd naar een CD van 2PAC, wat zich in mijn hoofd vertaalt naar 2-Pak, wat weer leuk is omdat het hier een dubbel cd betreft. (je zou eens een dagje in mijn hoofd mee moeten maken, echt waar…) Ik realiseerde me waarom die mannen gemiddeld niet oud worden. In eerste instantie omdat ze worden neer geschoten worden natuurlijk, maar wat dacht je van de druk die op je rust als gangsta-rapper? Hoe langer ik er over na dacht, hoe meer ik begon te denken dat het voor een mens echt geen doen is om een bejaarde gangsta te worden. Thug 4 life? Outlaw? Ja, zorg nou maar dat je voor je 40ste kapot wordt geschoten.

Een “gewone” artiest doet zijn plaatje, zijn fotoshoot, zijn tour en de hele merchandise en daarnaast mag hij ook mens zijn. Een gangsta ben je 24 uur per dag. Je kan geen zachte kant van jezelf laten zien, of een chaotische want ze maken je af. Je moet altijd zorgen dat je helemaal uit beeld bent voordat je naar de WC gaat. Moet je voorstellen dat je als gangsta zegt; “Excuus, ik moet even poepen” Gangsta’s poepen niet, dat past niet in onze beleving. Zie je het al voor je?; 2-pak in een speciale gangsta (c)rap fotoshoot special!

Ain’t nuttin’ butta gangsta party

Geen opmerkingen:

Een reactie posten