HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 20 juli 2011

ALBERT HELL

Is je wel eens opgevallen dat je op bepaalde plekken ineens overspoeld kan worden met een bepaald "soort" mensen wat een enorme stempel kan drukken op de ervaring die je op dat moment hebt? Supermarkten zijn uitstekende plekken om dat te ervaren, en ik ben er van overtuigd dat als je wilt weten in wat voor buurt je terecht komt in je nieuwe huis dat de lokale supermarkt bezoeken een ideale graadmeter is.

Vandaag bezocht ik een Albert Heijn in een welgestelde buurt op een "Ik doe even op weg naar huis boodschappen" tijdstip. Ik werd omringd door mensen met duidelijk goed betaalde banen die volgens de 50 kilo glanzende pagina's trend onzin van deze maand in de categorie "mooie mensen" vallen. Ik ga liever naar de tandarts want dan krijg je nog een verdoving. Niet te geloven wat een intens lelijk gedrag mooie mensen kunnen vertonen. 

Helaas heb ik ook ervaringen de andere kant op; supermarkten in minder bedeelde buurten met mensen die gemiddeld intens lelijk zijn, en op geheel ander wijze dan de mooie mensen een even intens lelijk gedrag vertonen. Ik voel me in allebei niet thuis en dan zou ik dus tot de "middenmoot" behoren. Prima, want matigheid is niet saai, het geeft rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten