HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 27 juli 2011

HOE SMAKEN DURE KABELS?

Alle waarde naar zijn geld, en natuurlijk zijn er dure producten op de markt die hun prijs meer dan waard zijn ten opzichte van hun goedkopere "concurrenten". Zo zul je het verschil tussen een rode wijn van 2,75 en eentje 7 euro per fles best proeven. Ervaring en overtuiging zeggen me ook dat de gemiddelde consument vanaf een bepaald prijsniveau geen idee meer heeft wat ze nou aan meerwaarde hebben gekocht met die extra 5 euro. Het zal vast NOG iets lekkerder zijn, maar voor die 5 euro minder vond ik die vorige ook super smaken en dan geef ik die 5 euro wel ergens anders aan uit.

Ik wil graag mijn gitaareffecten met kwaliteits kabels aan elkaar patchen. Dat doe je, hoe kan het ook anders; met een patchkabel. Ik heb nu kabels er tussen zitten die 6,99 hebben gekost voor een setje van 6, net iets meer dan een euro per stuk dus. Nu wil ik over op "kwaliteit" kabels en presenteert zich eenzelfde probleem als bij de wijn, met 1 verschil; bij de wijn kan ik blijven proeven totdat ik het te duur vind worden wat ik er voor terug krijg, en dan heb ik lekker kunnen consumeren, bij de kabels is dat even anders.

Ik weet niet hoe de kabels smaken, maar als ik elke keer een stukje duurder koop totdat ik het te duur vind worden, heb ik straks een bak vol met goedkope tot dure kabels waar ik niks mee doe. Heb ik dus niet lekker geconsumeerd, maar een hoop geld uitgegeven aan kabels die ik niet gebruik. Waar zit het omslagpunt, hoe kan ik dat bepalen? Het kom t er waarschijnlijk op neer dat ik een set uit moet kiezen die op het randje zit van wat ik te duur vind, en dan maar hopen dat die ene euro meer niet heel veel extra kwaliteit oplevert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten