HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

vrijdag 8 juli 2011

BEIDE BENEN STEVIG IN DE LUCHT

Soms dwaal ik zo af in mijn gedachtegang dat ik tot conclusies kom die ik zelf bijna niet meer begrijp. Het geeft me rust, maar ook een hang naar aardse dingen. Die tegenstrijdigheid zit is alles wat ik doe, contrasten zijn voor mij stukken kunst waar een glimlach wekenlang op kan drijven. Vroeger kon ik er enorm van genieten als mensen die enorme contrasten die ik maakte, maar ook degene die er al waren maar door mij werden aangeduid, voor geen meter begrepen. Nu vind ik het veel leuker als ik mensen ze kan laten inzien, of als mensen ze zelf zien, nog beter als iemand anders mij verrast met een contrast wat me nooit opgevallen is.

Ik hoor wel eens zeggen; “Je kan pas met geld omgaan als je steenrijk en straatarm bent geweest”  Daarom is een contrast ook zo een sterk beeld; je ziet in 1 oogopslag beide kanten en dat maakt het zinnige informatie die je kunt verwerken tot een opvatting. De liefhebber van het contrast is ook meer dan bereid zijn opvattingen in te ruilen voor een sterker beeld, waar wellicht een meer treffende opvatting uit voort kan komen. Dus mocht je me voor het eerst zien en ik laat na een dikke slok bier een snoeiharde boer, vraag dan; ”Wat heb je nog meer voor interessants te vertellen?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten